Близько 7 тисяч вірних, серед яких – майже тисяча піших паломників, понад 60 священиків та численна кількість монахів й монахинь взяли участь у відпустових урочистостях у Санктуарії Летичівської Богородиці (смт. Летичів, Хмельницька обл.), які закінчились у вівторок, 6 липня.
Цього дня також виповнився 21 рік з дня повернення храму католикам та 16 років відновлення офіційних піших паломництв до ікони Летичівської Богородиці.
Службою Божою опівночі розпочалось нічне чування. О 2.00 год. на площі біля святині відбулась Процесія Світла, у якій взяв участь молитовний рух «Євангеліє життя». Нічне чування закінчилось о 6. 00 годині адорацією Пресвятих Дарів.
На урочисту Євхаристію о 11.00 год. прибули єпископ Луцької дієцезії Маркіян Трофим’як та єпископ Кам’янець-Подільської дієцезії Леон Дубравський.
На початку Євхаристії настоятель та хранитель святині Летичівської Богородиці о. Адам Пшивускі привітав усіх, хто прибув на урочистості. Зокрема, єпископів, священиків, богопосвячених, паломників з України та Польщі, представників влади, а також Генерального Консула Республіки Польща у Вінниці Кшиштофа Свідерека.
Під час проповіді владика Маркіян говорив про те, як важливо людині жити згідно Божої волі: «Чи ми дійсно шукаємо волі Бога? Пригадаймо, що стоїть на початку людських конфліктів, війн, революцій – це чиясь воля. … Чи хтось може на вазі зважити міру людського терпіння? Штучний голод, репресії, заслання до Сибіру – терпіння цих людей зміряти неможливо. … Бог дав нам можливість бути не тільки свідками, але й учасниками прощі до цієї святині.»
На закінчення Меси паломники розповіли свідчення про свої переживання та зцілення, які отримали йдучи в дорозі.
За запрошенням єпископа Леона Дубравського до присутніх звернувся також Генеральний Консул Республіки Польща у Вінниці. Пан Кшиштоф Свідерек сказав: «Консул має бути там, де його народ.» За його словами, тепер польський народ може радіти подіями, які відбуваються у Летичівській святині.
Святкову Службу Божу прикрашав хор із парафії Пресвятого Серця Ісуса з Кам’янця-Подільського «Vox Cordi» та струнний квартет «Camerata».
Після Меси відбулася Євхаристійна процесія вулицями Летичева під дощем.
Близько 15.00 год. змоклі віряни, підкріпившись гарячим обідом, роз’їхались по домівках.
Нагадаємо, відпустові урочистості у Санктуарії Летичівської Богородиці розпочались вчора, 5 липня.
Підтримати CREDO









07 Лип 10 06:35 #
«Консул має бути там, де його народ.» - що ж тоді вискокоповажний пан-консул робив на відпусті українcьких римо-католиків????
07 Лип 10 14:22 #
dowodyw powazno, szo my polaky))
14 Лип 10 14:31 #
Перше твердження,а вже пахне не здоровим патріотизмом,а лише націоналізмом! По перше мені здається, що ми належемо до Римо-Католицької Церкви на Україні,і на скільки мені відомо, що немає чогось такого як української римо-католицької Церкви...по друге, хто чув щоб консул інших держав говорив на іншій мові як не на тій,державу котрої він представляє?кожен говорить в тій,яка йому близька а тимпаче,пан консул представляє РП на Україні...
07 Лип 10 06:53 #
він дуже хвилювався. це по-перше. а по-друге, це звучало досить гармонічно після того, що йому було запропоновано єпископом:)
07 Лип 10 06:57 #
а що єпископ йому запропонував?
07 Лип 10 07:11 #
+100, 5 днів йти, щоб почути промову мовою, яку не зовсім розумієш...!? Сумно...
07 Лип 10 07:26 #
Трохи прикро було слухати націонал-патріотичні польські промови на святі українських римо-католиків, але дай Бог щоб усі ми так само любили свою Батьківщину як поляки люблять свою...
07 Лип 10 08:13 #
Поляки - молодці. Інша справа, що консула неправильно поніформували, що католики-поляки. Не думаю, що він хотів когось образити. Але дивує ще інше: Чому ніхто не говорив патріотично-налаштованих промов про Україну та українців? Чому, наприклад, на Ясній Горі, про Польщу згадується у кожному другому реченні, а у Летичеві разок під час молитви вірних? Чому в РКЦ в Україні існує лише польський патріотизм? Чому ми не виконуємо 4 заповідь?
07 Лип 10 09:21 #
Думаю, що його не неправильно поінформували, а що це було просто сплановано!Було ж польське телебачення з Вроцлава, от і для нього говорив промову консул. Помітно було по ньому та полякам, що вони не в захваті були від української. Але, що ж - довелось знімати! В багатьох вірних із РКЦ існує партріотизм укарїнський, просто поляки не можуть зрозуміти, що тут українці і заспокоїтись!
07 Лип 10 14:09 #
Якщо так молитимуться українці, то це називатиметься - "націоналізм". Нам таке не можна.
08 Лип 10 02:13 #
патріотизм і націоналізм це різні речі...перше треба вітати а друге - уникати
08 Лип 10 02:53 #
a ukrajincam po waszomu po polsky molytys, szob ne buly nacionalistamy - jakas majacznia
10 Лип 10 14:50 #
Це не маячня, це реальність. Принаймні в РКЦ.
14 Лип 10 14:36 #
Не правда!на скільки я знаю в Луцькій дієцезії існують по одинчі парафії,де є ще польська мова...а вже давним давно перейшли на українську мову.. де Літургії проводяться виключно на українській мові і спів на українсьй мові...де український спів не є калькою і перекладом з польської...тому твердження що це реальність в РКЦ не є обєктивно правдиве!
07 Лип 10 09:25 #
Три роки тому промовляли голови обласних рад з Хмельницького і Вінниці. Ніхто не приховував, що багато католиків в Україні є поляками або мають польське походження... Може пісні польською і латинською мовами теж не подобалися декому?.. Краще потрібно було б уважніше слухати проповідь Владики Маркіяна, котрий наголошував про істинні цінності конче необхідні нашій українській державі (багатонаціональній!).
07 Лип 10 13:21 #
так, отче, багато католиків в Україні є поляками!Але цей консул говорив так, що наче всі там зібрані поляки!Мені як католичці-україночці, якось боліло там стояти і вислуховувати, які ми всі поляки! Багато чудовий поляків зустрічала, як і українців, але от якось поляки в Україні в більшості мають таку рису, що вони тут дуже б керували!
07 Лип 10 14:40 #
Проповідь була мудрою.
08 Лип 10 02:15 #
звичайно що не подобались ! якщо йде процесія євхаристійна і пані виконує соло на польській мові, хіба ж це нормально??
08 Лип 10 13:41 #
Україна - моноетнічна держава.
07 Лип 10 07:32 #
звичайно, єпископ пожартував, але він сказав, що консул дуже переконливо говорить і йому потрібно бути ксьондзом:)
07 Лип 10 11:23 #
A jepyskop ce vsim govoryt....nichogo novogo
14 Лип 10 14:37 #
ой не всім!!!!!!!!!тому не варто таких речей писати,шановний му-му
07 Лип 10 14:07 #
Тепер консулу залишається віддати жінку в монастир, самому в священики :)
06 Сер 10 21:09 #
консул - не одружений!))))
07 Лип 10 09:33 #
Коментар видалено.
Шановні користувачі, будь ласка, дотримуйтеся Правил сайту.
07 Лип 10 13:56 #
Юначе, мені дуже Вас шкода!Ваш аналіз духовенства і проблеми "навколо польської мови і Летичівського Санктуарію", хочу додати, штучно створеної особами з показовими національно - патріотичними почуттями, передусім показує низький рівень Вашої особистісної культури. Завітайте до Санктуарію, приклоніть свої коліна перед Іконою Богородиці, яка є Матір'ю українців, поляків, росіян, англійців...моєю і Вашою. "Недополяки" і тих "з десяток людей похилого віку" - люди глибокої віри, з великим духовним багатством і надзвичайною скромністю. Урочистість в Летичівському Санктуарії - це свято, що єднає вірних дієцезії, тисячі паломників та гостей.Це праця гарної громади Летичівських парафіян: старших, молоді, дітей, сусідів православних, представників державної влади.Це великі і щирі пожертвання на прийняття паломників продуктами та знову, працею!ЦЕ наше свято, без "дипломатії"!!! А з великою втомою і самовідданою працею разом з людьми священиків! А якщо хтось, так прагне шукати в такій події негативи і натиском на клавіатуру творити спотворений "свій власний погляд" такої події, то хочу запитати лише одне: Ви, подаючи руку на знак миру ближньому в час Літургії, також питаєте якої він національності?І ще одне, що особисто ви зробили для розвитку і збагачення українського народу та Церкви? Маю враження, що єдине - ось такі безглузді репліки...
07 Лип 10 14:05 #
Не погоджуюсь із тоном Миколая, так не можна, але щось в тому мусить бути, якщо він знає ту парафію. Читач - з німцями та англійцями ви трохи перегнули.
07 Лип 10 14:14 #
Відвідую це місце неодноразово. Зустрічаю протягом року багато іноземців, які зупиняються біля Санктуарію. Тому, будьте певні, не перегинаю!!! Радію з цього, що зацікавлено розпитують про храм, ікону, традиції. Але маєте право на свою точку зору.
07 Лип 10 14:38 #
chyta4, цікаво виходить: "Відвідую це місце неодноразово." та "Зустрічаю протягом року багато іноземців". Якщо хтось "відвідує" "це місце", то звідки йому знати про всіх хто туди приїздить? Якщо ж лише "відвідує", то чому так часто "зустрічає" іноземців? Ще цікаво, з якого дива одні відвідувачі розпитують іншого відвідувача про "храм, ікону, традиції"? chyta4 - ви звідки?
07 Лип 10 14:48 #
До "Savonarola" - вперше спробував написати коментар, щоб зупинити "потік" пустих реплік, допомогти побачити красу і вартість події, нагадати про вищі цінності! І що з того вийшло, здається розпалюється нова пошукова операція :) Що ж, бажаю успіхів в дослідженні ;) а свято було прекрасне і дощ нічого не зіпсував!!!
08 Лип 10 06:53 #
Погоджуюсь - тон був зарізкий, пробачте.
07 Лип 10 14:20 #
а мені здається, що Миколай не проти поляків. я проти "перегинання палки" під час публічних виступів. Консул же там говорив, що тут польський народ!Якби це було в дусі єдності з українським народом, то чого ж - нехай!
08 Лип 10 06:52 #
Дякую за розуміння, я й справді не проти поляків.
08 Лип 10 06:51 #
Важко щось коментувати, до ваших слів, "читач". Та мабуть все ж таки спробую. Отже: 1)"Юначе, мені дуже Вас шкода" - за собою шкодуйте, а я вже якось розберусь 2)Ваш аналіз духовенства і проблеми "навколо польської мови і Летичівського Санктуарію" - я в жодному випадку не займався аналізом, позаяк - вряд чи мені вистачило часу щоб описати цю тему повністю. 3)"хочу додати, штучно створеної особами з показовими національно - патріотичними почуттями" - може для вас особисто, це всього лиш штучно створена ситуація, що ж - але я так не вважаю, бо десятки і сотні моїх приятелів-знайомих, кожному з яких я пояснюю чи не щодня, що католик на україні - це не завжди поляк, фактично вважають РКЦ в Україні - церквою польської нац меншини. 4)"передусім показує низький рівень Вашої особистісної культури." - хто вам дав право осуджувати, чи то вказувати який там у кого рівень? 5)"Завітайте до Санктуарію, приклоніть свої коліна перед Іконою Богородиці, яка є Матір'ю українців, поляків, росіян, англійців...моєю і Вашою." - я цього не відкидав, тільки от, вклонятися треба перед Господом - зрозумійте правильно, ікони я не відкидаю, але й вважаю що мені особисто потрібно перед ними влонятися, хоча й вклоняюсь, але це радше знак традиції для мене. 6)""Недополяки" і тих "з десяток людей похилого віку" - люди глибокої віри, з великим духовним багатством і надзвичайною скромністю." - я й не кажу що вони погані, просто звеніть увагу на польські, іспанські, італійські чи німецькі санктуарії - там завжди людей багато. Що ж до "недополяків" - то це я не безпідставно, бо сам був неодноразово свідком того, як до поляків і ураїнців ставляться ті, хто народилися на україні, але вважають себе поляками... 7)"ЦЕ наше свято, без "дипломатії"!!!" - ви недалекоглядні, бо дипломатія там - "факт на лицо" 8)"А якщо хтось, так прагне шукати в такій події негативи і натиском на клавіатуру творити спотворений "свій власний погляд" такої події" - я не шукаю негативу - а лише констатую те, що й так видно. 9)"Ви, подаючи руку на знак миру ближньому в час Літургії, також питаєте якої він національності?" - в жодному випадку, месса - є месса, там нема національностей - там Христос! 10)що особисто ви зробили для розвитку і збагачення українського народу та Церкви? Маю враження, що єдине - ось такі безглузді репліки... - не рахую свої здобутки. ------- І на останок, так дійсно, трохи загнув з тональністю свого попереднього повідомлення, але ж... ситуація з року в рік повторюється. От чому, скажіть будь-ласка, коли я приходжу на урочистості у Бердичеві, то там домінують українські прапори як з рештою і мова - хоч поляків, і прадставників інших країн включаючи поважних гостей, немало?
10 Лип 10 14:56 #
Англійських та російських прапорів не було.
13 Лип 10 11:02 #
Були українські, польські, ватиканські, прапори Діви Марії, і чомусь прапор Монако... Певно настоятель любить гонки формули 1 у Монте-Карло.
07 Лип 10 09:58 #
Я наприклад поляк українського походження, і дуже вдячний Владиці що запросив пана консула. І на далі просив би трезво сприймати допомогу від братів в Христі, а не обурюватись. А скільки вони допомогли, то ви вже самі знаєте.
07 Лип 10 09:58 #
Я ніяк не можу зрозуміти, чому всі так негативно налаштовані проти польської мови і проти поляків. Я ходжу в церкву вже не один десяток років і добре пам"ятаю Службу Божу на польській. Нічого страшного в цьому не бачу.Завдяки цьому ми мали можливість вивчити ще одну мову. А відправлялась Служба на польській тому, що радянська влада не дозволяла цього робити на рідній мові. Комуністи не хотіли, щоб народ добре розумів Слово Боже. І на мою думку ми повинні дякувати полякам за те, що вони допомогли нам зберегти нашу Церкву.Не можна змінити все за один день, для цього потрібен час. І головне не якою мовою відправляється Служба Божа, а головним є ЄВХАРИСТІЯ.А ці люди похилого віку і недополяки відбудовували наші святині і про це варто пам"ятати.Ми є християни і повинні своїм життям свідчити про це. БОГ Є ЛЮБОВ і не забуваймо про це.
07 Лип 10 15:57 #
націоналізм то тяжка хвороба, а коли ще примішати туди трошки релігії то взагалі капець... мабуть це все наслідок почуття меншовартості
07 Лип 10 14:46 #
Перечитав коментарі - люди, ви на святі були? Коментарі не зовсім про відпуст. А було файно. Мені сподобалося, як і щороку. От лише парасольки не було, змок.
07 Лип 10 23:18 #
Я теж змок, і не виспався(бо ще нічне чування було). Але в тім і є паломницьтво, щоб трошки відійти від комфорту і щирише просити Бога за всі потреби, подякувати за поляків- скільки вони роблять добра, за німців- скільки вони теж ролять добра, за всіх добродіїв. А зубами сакриготати- то це не християнська постава, скоріше заїдрісника (сатани). Більше віри...
08 Лип 10 01:33 #
pane Aliku, ukrajinci ladni za wsich djzkuwaty!Wy to majete polske pochodzennja - a tomu tak kazete!A ja ne baczu tut skregotanna zubamy, a lysze poczutta patriotyzmu - i dobre szczo w ukrajinciw wono prokydajetsa/ Polaky b rozderly, jakby w Czenstochowi na widpusti ukraijnskyj konsul otako goworyw,jak cej!Wony j chotily szob narod polskoju molywsa!
08 Лип 10 04:08 #
Не хочу входити в суперечку, але тільки факт; Був як представник з України в Польщі( на площі Перемоги в Варшаві-до 30річчя першого візиту С. Б. Івна Павла ІІ), і промовляв до людей українською, не тільки що не роздерли - але довго аплодували. (i dobre szczo w ukrajinciw wono prokydajetsa)- прохання не будіть того що вже колись було. Пан консул виконав свою справу, наш Владика свою, кожний побожний паломник свою, а все що служить непорозумінню - то вже не знаю від кого.Більше віри...
10 Лип 10 14:52 #
Візит Папи та промова консула - це не те саме.
08 Лип 10 02:22 #
Євхаристія це джерело духовного життя..але євхаристійна процесія це вже проповідування і проголошення Ісуса Христа, а яке може бути проголошення якщо люди стояли на узбіччях ті дивилися великими очима, бо не розуміли слів яких ми співали? виходить що ця Церква (РКЦ) для поляків а не для українців й вони до неї принамні в Летичеві не будуть ходити ))) це напевно, бо не раз чув слова цих людей
08 Лип 10 04:17 #
Зацікавлений читачу, запитайте "тих людеЙ", що "принаймні в Летичеві не будуть ходити до РКЦ", чи взагалі вони кудись хочуть ходити ? А може вони є активними віруючими Церкви іншого обряду? І так прагнуть пізнання Бога і поглиблення віри, що лише одна проблема, спів пісень польською мовою є ПЕРЕШКОДОЮ на шляху до Бога? Трошки глибше загляньте в "великі очі" тих людей, і якщо, аж так вони спрагнені кудись іти, то заспокойте їх. НЕзабаром до Летичева на гастролі приїде цирк...Тільки, напевно, там вестимуть програму російською. Але і тоді, на узбіччі стоятиме група людей з "великими очима" і нарікатиме, що не піде до цирку, бо там знову щось не так..."Великі очі" за звичай притаманні тим, хто ще жодного разу не закачав рукавів і доклав зусиль до праці в спільноті! На їхніх руках не має мозолів і ті "Великі очі" якось не помічають сміття та бруду, що залишають після себе...
09 Лип 10 16:35 #
пане, я думаю що Церква та цирк трохи несумісні порівняння, а проголошувати треба Христа на доступній для людей мові. поїдьте в африку й почніть українською з ними теревенити...що з цього вийде? а нічого! це не моя субєктивна думка..я спираюсь на слова людей які чув особисто, що вони мовлялв до польського костелу не підуть бо вони українці...а висновок зробіть самі....
08 Лип 10 07:03 #
Я теж знаю кількох мешканців Летичева особисто, якось у розмові спитав, що вони вважають з того що у їхньому містечку знаходиться Санктуарій Матері Божої, мовляв, як це круто... та моєму подиву не було краю, коли люди казали що до того польского костьолу вони не ходять, бо вони українці і їм туди не можна. От такі от пироги.
08 Лип 10 07:20 #
сумно (
08 Лип 10 09:27 #
Ті люди, швидше за все, трохи лукавили - у святині щодня правиться українською.
08 Лип 10 11:06 #
Тільки вони чомусь про це "не в курсі" - бо єдиний (чи не єдиний) день у році - коли вірні виходять з костелу у процесії навколо храму - то чути польску мову і пісні, чи не так?
08 Лип 10 08:26 #
ЩО ж, шановний Миколо! Маєте право на свій погляд, я ж ще раз щиро дякую парафіянам з Летичева та священикам, які там працюють за служіння, працю і таку гарну опіку над цим місцем. Відчувається, що служать і працюють з великою любовю. Дякую за те, що храм відкритий для людей усіх національностей. Тут переживають свої реколекції групи з Білорусії, Польщі, Західної та Східної України. ПІсля великого обєму ремотних робіт та відбудови Санктуарію це місце живе для людей. Однаково гостинно зустрічають всіх, без винятку. Щорічні урочистості - свято для людей віри, молитви та шанувальників Божої Матері. Так прагнете шукати недоліки, рахуєте кількість прапорів і їхній колір, - будь-ласка. Для вас - це великий патріотизм, для мене ваш аналіз - великий примітивізм.Там ще багато квітів гарно цвітуть, може теж в тому є щось підозріле...? Якого вони кольору?Радію щиро, що на Поділлі є таке гарне і святе місце.І ще раз щиро дякую усім священикам, що доклали і докладають зусиль, щоб це місце служило людям. Хтось на урочистостях приступив до сповіді, хтось захоплений проповіддю, хтось плакав під час молитви...А хтось шукав, що ж там знову ті поляки наробили? А настоятель, коли всі розїхались писати коментарі ходив площею перед храмом і узбіччям де стояли спостерігачі і прибирав разом з кількома помічниками сміття...Багато разів можна його зустріти в робочому одязі і в праці. Але що ж, цього ніхто не помічає....найбільше падає в око, що він є поляк. І це вас болить, пане Миколо!!!Ви вважаєте, що таке священицьке служіння страшенно шкодить розвитку української РКЦ. От як би він мав в руках кілька крутих мобільних телефонів, підтакував всяким дурницям та по - дружньому хлопав у плече хамів і заманював до храму. щоб почувались "комфортно" в костелі!То тоді це був би наш, свій!МАєте такий гарний погляд, є таким уважним, може запропонуйте єпископові свою допомогу в дієцезії. Зробіть аналіз, порозпитуйте, зберіть плітки....І винесіть вердикт. САнктуарій в Летичеві вас не задовільняє.Місце ВЕЛИЧЕЗНИХ проблем і ПРОТИСТОЯНЬ. Що ж, шукайте іншу парафію і вперед!Обливайте брудом.Я ж, в молитві проситиму Господа про міць Святого Духа і витривалість для парафії в Летичеві, для священиків, що там служать, для паломників, що туди приходять і моляться різними мовами.Хай Летичівська Богородиця зміцнить їхні сили і збереже від людського примітивізму і цинічності.
08 Лип 10 11:03 #
пане "Читач" - вам не здається, що ви трохи перегинаєте палицю, заганяєтеся, так би мовити. А найнеприємніше те, що перекручуюєте мої коментарі так - як хочете їх бачити самі. Я НЕ ПРОТИ ПОЛЯКІВ - І НЕ ПОТРІБНО ТАК ЦЕ ВИСТАВЛЯТИ. о.Адам, настоятель, поляк, він мені особисто дуже навіть імпонує,. Памятаю свою першу зустріч з ним Якось мав честь і привілей обідати за одним столом у Летичівському домі, з цією прекрасною людиною, правда кажучи - тоді я й гадки не мав, хто передімною, отож і почав вести свої роздуми "про ополячення" - пізніше, мені пояснили, ху із ху - і я вам скажу, для мене це був найліпший приклад, бо сам пан-отець зовсім нормально відреагував на мої зауваження. Що ж до того, за що я за і за що я проти - так тут все просто - як ти українець, будь українцем. Як поляк - будь поляком, тільки якщо живеш на Україні - шануй цю державу і землю і людей, байдуже що вони може й погані і не такі як треба. Якщо українець - ненамагайся бути поляком - як часто деякі роблять, до того ж невдало, із-за чого і виникає хибне ставлення між польскою і українською культурами. Я все добре розумію, і добре спостерігаю - але, (поправте якщо не так), якщо римо-католицький єпископ ординарій камянець подільскої дієцезії, хай не завжди, але часто-густо звертається до вірних, якщо не польською (час від часу) то ламаною, з польськими словами, мовою - то питання, хто ті вірні - поляки?
08 Лип 10 11:39 #
Поправлю, Миколо! Зустріньтесь з єпископом-ординарієм, порозмовляйте з ним про свій біль і нерозуміння. Це цілком можливо. Я ж його розумію, його дитинство і духовне зростання згідно віку напевно було в часі, коли в костелі переважала польська мова. ВІн на цьому зростав, так як сьогодні пояснюють свою російськомовність багато українців . Таким було середовище, такі були умови, таким був час. Але чи це насправді аж так є суттєвим і проблематичним! Я поважаю Таїнство Священства, і з розумінням приймаю те, що це є звичайні люди, що виросли з посеред нас.Кожному священикові та єпископові можна зробити тисячі зауважень. Можна, але чи ми маємо моральне право як християни, що належемо до Христової Церкви, на такі осудження привселюдно, виносячи своє нерозуміння на велику аудиторію людей. ЗустріньтесЬ, порозмовляйте, спробуйте зрозуміти. Такими закидами ви ніколи не дасте гарне свідоцтво своєї приналежності до української РКЦ.Може тут проблема, що не вдається вам переконати друзів. Переконуйте не балаканиною, а своєю поставою, служінням, особистим прикладом життя вірою.
08 Лип 10 13:28 #
Кажіть собі що хочете.
09 Лип 10 16:47 #
гарна промова :) побожна ))тільки знову ж таки занадто субєктивне бачення проблеми..ніхто не хоче применшити заслуг настоятеля ( з чого ви це взяли не розумію), дуже добра та порядна людина...от тільки проблемка в іншому : храм відремонтований а на Службі Божій в будній день збирається до 10 бабусь...от де проблема..яка користь з відремонтованого храму коли такі справи з прихожанами? висновок: треба проповідувати Христа ( а не хлопати хамів по плечах, так?) а тут вже як не крути польська мова не допоможе...
10 Лип 10 00:39 #
дякую за розуміння!)) коментар +100)
08 Лип 10 09:50 #
Люди! Ви заколімпоцали своїм антиполонізмом. Слова консула були скеровані до людей які відчувають себе поляками, частиною польського етносу, не в політичному сенсі, а в культурному. І штучно тепер відкидати правду про польське минуле українського Костелу це повна ароганція. Костел на цих землях збудований поляками і дякуючи їхньому патріотизму і вірі зберігся в часи комуністичного терору. Тому мають повне право на польську Службу, на польську мову в Костелі. І ніякий новонавернений українець не має права цього їм забороняти.
08 Лип 10 10:53 #
Дякую за висловлену думку. Цілковито з вами погоджуюсь. Тільки шануючи минуле, свідомо і правдиво оцінюючи час і ситуацію можна будувати майбутнє України, народу і Церкви.І одна з умов, щоб це майбутнє було світлим, не шукати врогів, не розпалювати ненависть. Просто вчитись в інших, працювати над собою, щоб зуміти створити нове.І завжди бути вдячним, не боятись дякувати тим, хто прагне допомогти. Знаю священика, поляка за національністю, який під час шкільного свята Останнього дзвоника, куди його запросили, першим встав на звучання Гімну України і приклав руку до серця. Серед інших гостей було замішання, хтось шукав виступ, інший вимикав мобільний, багато батьків в залі сиділи і просто розмовляли...ВІн єдиний був поляком серед майже двох сотень людей. Вчімось поважати брата, сусіда, своїх батьків та минуле.
09 Лип 10 16:50 #
"не шукати врогів, не розпалювати ненависть" - у вас що якась манія бачити навкруги образи та ненависть? "Тільки шануючи минуле, свідомо і правдиво оцінюючи час і ситуацію" - до чого тут історія двох держав? мова йдеться про проголошення Царства Божого на доступній мові для українців.
09 Лип 10 08:06 #
мудрі слова!
14 Лип 10 14:57 #
Witam wszystkich!!! jestem ukraińskim polakiem))))
09 Лип 10 16:40 #
шось темка пішла не в той бік..то розмовляли про проголошення Ісуса Христа людям а тепер перейшли виключно на польський етнос ))) ТА ХІБА Ж ХТОСЬ ПРОТИ ПОЛЯКІВ?? хай їх юлагословить Господь на віки вічні! мова йдеться про тих людей які потенційно можуть стати віруючими а через брак української мови в Летичівському костелі ними не стануть...нажаль...
10 Лип 10 09:20 #
Певно ви не уважно читали попередні коментарі. Доведеться ще раз наголосити. В ЛЕТИЧІВСЬКОМУ САНКТУАРІЇ СВЯТА ЛІТУРГІЯ ВІДПРАВЛЯЄТЬСЯ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ! А що до 10 бабусь...тоді може давайте разом одного буднього дня зробимо статистичний перелік кількох парафій і порахуємо парафіян в таких великих і чисельних парафіях як Хмельницький, Голозубинці, Хмільник, Дунаївці, Вінниця...НЕ один раз доводилось бути на Святій Літургії в цих храмах в будний день (через характер своєї праці виїзджаю до різних регіонів області) і що, картина зовсім не веселіша. В переважній більшості парафій аналогічно, або ще гірше. Але це характерна ознака стану РКЦ на сьогоднішній день в Україні, і не знаю чому каменем спотикання є Летичів. В Голозубинці консул не приїзджав, і правиться там виключно українською...чому ж лише 5 бабок на Літургії? В чому ж там причина?І в Хмельницькому така картина, і катедральному храмі, і в Полонному? А ще гірше, там теж кажуть що не підуть до костелу деякі люди, і що знеохоченні останнім часом, і мають свою пояснення...Таких людей можна знайти всюди і в кожній парафії.В кожному селі і місті. Але чомусь так вас зациклило на Летичеві...Знаю чому, бо ж там всюди порядок, і парафія набирає гарного розвитку, і це місце люблять і шанують люди! А когось просто душить чорна заздрість. Як там звучить "по - українськи- САМ НЕ ГАМ І КОМУСЬ НЕ ДАМ". СТОПЧУ І ПРИНИЖУ ЯК ТІЛЬКИ ЗАМОЖУ!!!Але над нами усіма Господь, він знає правду і благословить усім, хто йде дорогою добра!Так, що вперед панови, за новими аргументами проти Летичівського Санкуарію!Вперед до бою! Смішно і примітивно.До речі, памятаю, подібно велись брудні дебати щодо минулорічного Дня Молоді. Незабаром цьогорічні. Отож, заздрісники і опоненти, прибережіть сили.
20 Лип 10 12:17 #
не треба хамити щановний пане, ніхто "вашу" польську мову не принижує й не шукає собі ворогів, вже в котрий раз ви перегинаєте пилицю, тільки питання: навіщо це вам? чи ви не розумієте про що йдеться? нікого на летичеві не зациклило просто стаття про летичів ;) чи ви й цього не розумієте? й до речі, ніхто проти летичівського Санкиуарію не виступає, ви вже мабуть не маєте що сказати й починаєте відзверто брехати? ;) мені вас трохи шкода, перетворювати гнормальну дискусію на передову обвинувачень, ніхто не збирався й не збирається, ОКРІМ ВАС...
09 Лип 10 17:54 #
Zdajetsia schos wy poputaly. W Letychewi Liturgija koznogo dnia na Ukrajińskij mowi. Ne wiryte meni to zapytajtes administratora cijeji storinky. Jak taki reczi goworyty potribno buty wpewnenym, a ne kalamutyty wodu!!!
10 Лип 10 00:22 #
Мене вже ця спікуляція дістала: Люди не розуміють, люди не знають. А Ви для чого? Ісусові слова- "Ідіть, отже, ізробіть учнями, всі народи". Замість перемивання кісток,Владиці, священикам, полякам, пішли б краще і українською, доступною на вашу думку,запросили і привели українців до костелу. "Зацікавлений читач","Миколай"відваги, меньше слів-більше діла.
10 Лип 10 00:44 #
Ото "власнє", пане Алік, ідіть і зробіть учнями ВСІ народи, і німців, і поляків, і африканців і українців. - ідіть, і проголошуйте Христа, а заразом, усім охочим, ламайте стереотип, який навязала політика москви - католик, значить поляк. У Росії наприклад, як мені відомо безпосередньо від кількох етнічних росіян римо-католиків, бути католиком - це майже державна зрада. От такі то пироги.
20 Лип 10 12:22 #
що ви за панове такі тугошиї? ))) хто перемиває кістки? ви краще подивіться на "колоду у власному оці" шановний Алік а вже потім осуджуйте інших! покажіть мені де, наприклад, я "перемивав кістки" Владиці, священикам??? м? якщо ж не вкажете мені цей коментар то залишаю за собою право назвати вас привселюдно "дурнем"....я чекаю...
20 Лип 10 13:00 #
"звичайно що не подобались ! якщо йде процесія євхаристійна і пані виконує соло на польській мові, хіба ж це нормально??"- я гадаю що нормально. Чи теж на латині, на грецькій, на російський, на будь якій мові прославляють Господа, то це нормально. А пан Микола таки закинув Владиці, як він повинен звертатись до вірних. Зацікавлений читач- прохання, помоліться за мене, про мудрість для мене, я ж помолюсь за вас. Мир вам.
21 Лип 10 04:44 #
"я гадаю що нормально. Чи теж на латині, на грецькій, на російський, на будь якій мові прославляють Господа, то це нормально." - це лише ваша субєктивна думка а в мене інша, якщо процесія має молитовний характер то молитися мають всі а не співати соло на іншій мові, чомусь не заспівали під час процесії на "латині, на грецькій, на російський"(цитата. І ще, я просив показати мені в моїх коментарях ДЕ САМЕ Я "перемивав кістки" Владиці та священикам? Бо закінчення вашої фрази однозначне - " "Зацікавлений читач","Миколай"відваги, меньше слів-більше діла." якщо ж таких слів у мене немає то маю надію що вам вистачить сміливості відкликати свої слова назад.
21 Лип 10 15:23 #
Як ви гадаєте,вся відпустова церемонія була підготовленою, чи ні? І священики і т. д. ретельно все підготували, а комусь не подобається( комусь- бо скриває своє імя,інкогніто)Якщо маєте відвагу, то я до вашмх послуг;Skape- Paciora Alik. paciorairalik@mail.ru
03 Бер 11 23:23 #
Де поділись коментарі, тож були?!
04 Бер 11 09:18 #
При переході на нову систему коментування частина коментарів ще не конвертувалася.