Сьогодні у Варшаві поляки прощалися із загиблими в авіакатастрофі під Смоленськом.
Я шукала про цю подію інформацію для нашого сайту ,
Все ж таки новинку переклала, але з цікавості почала шукати далі: що в УАнеті пишуть про жалобну церемонію на площі Пілсудського.
Корреспондент , наприклад, повідомляє, що натовпи поляків прийшли на траурну церемонію. Цитує вислови політиків, проте «забуває» сказати про центральну подію урочистості – Службу Божу за загиблих та поминальні молебні. Не говориться про те, що траурна церемонія була відкрита зачитаним уривком з Апокаліпсиса. Ну добре, може це й не надто важлива деталь. Але присутність всього Єпископату Польщі, Апостольського Нунція, Православного Варшавського Митрополита – це теж дрібниці? Зачитана промова представника Ватикану кардинала Анжело Содано теж не варта того, щоб процитувати хоча б речення?
Те, що вівтар, споруджений на площі Пілсудського, назвали подіумом, я взагалі не знаю як коментувати.
У інформації на сайті Радіо Свобода теж жодним словом не згадується Поминальна Меса, хоча на світлинах можна розгледіти велику кількість священнослужителів у літургійному одязі. Але хто його зна, раптом вони туди прийшли політиків послухати, а орнати (літургійний одяг, призначений для відправляння Служби Божої) поодягали, щоб красивіше виглядати?
Може така подача інформації - це нові журналістські стандарти, про які я не знаю?
Варто додати, що у Польщі релігія – складова суспільства, яку неможливо не помітити, хіба що дуже сильно захотіти. Але щось я ніде не чула, що журналіст повинен відверто замовчувати факти, знаю лише, що має подавати інформацію об’єктивно.
Мій інтернет-серфінг приніс і позитивні результати та надію, що не все ще у нас втрачено.
УКРІНФОРМ нарешті відрізнив вівтар від подіуму: «Для жалобної меси на площі було споруджено спеціальний вівтар, прикрашений живими квітами, та встановлено хрест», УНІАН в анонсі про подію згадали про Літургію, Єпископат та Анжело Содано. Професійно, як на мене, про подію написали РБК-Україна та ВВС .
Знаю, що не все бачила, і що ще багато буде написано. Але загальні тенденції, здається, вже помітні.
Не хочеться розділяти християнську журналістику та світську, бо журналістика одна, є лише різні напрямки. Також не потрібно ставити питання, кому служити: Богу чи мамоні. Бо журналіст має служити правді, незалежно від того у якому ЗМІ працює. Давайте виконувати свою роботу добре.
_________________________________________________________
УВАГА! У блогах подається особиста точка зору автора. Редакція CREDO залишає за собою право не погоджуватися зі змістом матеріалів, поданих у цьому розділі.
Підтримати CREDO


17 Кві 10 12:33 #
з місця подій :) Дякую, Юля, за матеріал.. Така "біда" не тільки в Україні, я про терміни та цитування тих, хто сказав глибокі слова на пл. Пілсудського. Вже кілька хвилин після молитви на площі, у варшавському Метро цитувались лише слова Туска (прем"єр) та Коморовського (виконуючий обов"язки Президента). А де ті слова, які наповнили серця поляків надією та радістю Воскресіння? Хоча помиляються ті, які думають, що знову сплячка повернеться у серця, які справді прокинулись!
17 Кві 10 13:26 #
Дійсно, дуже з того, як подають наші ЗМІ мені дуже важко було здогадатися так чи була врешті решт св. Меса чи ні, хоча це є найголовніше. Чогось вітчізняним ЗМІ бракує.
17 Кві 10 13:50 #
Да, дилетантизм журналистов удивляет. Либо они не видят кроме московского православия, ни в ком ином христиан, либо просто не способны отличить важной информации от второстепенной...
17 Кві 10 14:07 #
Хороша стаття. Погоджуюсь із її авторкою.
17 Кві 10 15:26 #
"вівтар теж гордо іменується подіумом" Та не розуміють вони різниці між одним і другим. Треба спочатку навчити цих речей...
17 Кві 10 15:42 #
Миколо, тобто ми з вами зараз сядемо, і будемо вчити інформ-агенції які перекладають слово "вівтар" словом "подіум". Ні, це не просто невігластво, це алергія на духовність.
17 Кві 10 16:15 #
То що ж ви хотіли, коли Кореспондент настирливо пропагує ідєї гомосексуалізму та доволі баждуже відноситься до усього релігійного (очевидно через пріорітет першого завдання). Радіо Свобода останнім часом також відрізнається байдужістю до релігійної тематики, що суттєво збіднює це видання. Мусимо тепер самі братися за перо та готувати якісний матеріал, адже релігія і для українців є важливою складовою життя. Дякую авторові за влучну замітку.
17 Кві 10 16:30 #
І справді, дуже важливо помічати такі коливання духовності нашого народу і завжди на них адекватно реагувати. Це заставить усіх байдужих не бути оспалими до тісного зв'язку Церкви та суспільства.
18 Кві 10 05:53 #
Мерзотники!!! "ибо мерзок пред Господом Богом твоим всякий делающий неправду" (Втор.25:16) Не говорять правди, яка стосується духовного світу, не говорять правди, про Ісуса, про Його святу кров, про чудеса Його. Славу Божу намагаються притримати. Але ще буде час, коли правда Божа засяє над народами так ясно і так очевидно, що повипалює очі всякому беззаконню.
18 Кві 10 13:58 #
дозвольте за журналістів замовити слово. Кожен з нас має вухо натреноване на певні звуки і концепції, розуміння. Люди різних професій навіть фільми, книжки і картини сприймають по-різному. У нас радари виловлюють релігію, у більшості журналістів налаштовані на політику. 99% не відрізнять Апокаліпсису від Буття. Вони відобразили те, що для них важливо і має значення, релігійні журналісти побачать щось своє. Хоча, з подіумом дійсно загнули...
19 Кві 10 03:41 #
"ЛІТУРГІЯ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ПРЕДСТАВНИКА ПАПИ РИМСЬКОГО БЕНЕДИКТА XVI КАРДИНАЛА СТАНІСЛАВА ДЗІВІША" - http://censor.net.ua/go/offer/ResourceID/156301.html
19 Кві 10 03:45 #
Юлю, погодься, що ти спровокувала цю розмову. Підпис Радіо Свобода, який ти тут критикуєш, звучить так "Вівтар у центрі Варшави. На площі Пілсудського були зачитані імена всіх 96 загиблих під Смоленськом, а їх портрети великих розмірів вивісили на спеціальному подіумі". Фото підписувала людина, яка свого часу закінчила єзуїтську школу. Про подіум у статті мовиться, але в контексті виступів політиків, а не духовенства.
19 Кві 10 04:47 #
Ярино, підпису під фото я не бачила, але якщо він є, то забираю свої слова про подіум назад.
20 Кві 10 14:38 #
Дивився зсилку slavina, відео з 5 каналу і коментар за кадром мабуть належить о. Павлу Вишковському, але контекст в якому розміщено це відео і коментарі - просто невігластво... Брак культури.
20 Кві 10 14:38 #
Журналісти служать тим, хто їм платить. Про що тут питати? Окрім журналістів є ще редактори та власники. А добрий джура баче, де отаман скаче і без цензури. Окрім того багато хто з журналістів зобовязаний виконувати пункти так званих "Засад редакційної політики". Що ж до подіуму чи вівтаря, то все те таке умовне і далеке від рівня загальної культури багатьох журналістів, як "звідси й до Острога". А ви маєте погодитися з тим, що далеко не усі журналісти є християнами, а тим паче - католиками, щоб ставитися до меси як до священнодійства, а не як до містерії чи шоу.
20 Кві 10 15:48 #
Валентин Перший в порівняні з автором набагато правіший, бо навіть для багатьох християн слово "вівтар"може не зрозуміле, бо це слово може навіть і не українське. А от слово "жертовник" для всіх християн, набагато зрозуміліше(чому ми не вживаємо це слово?),а здається переклад "вівтар"-це підвищення.
21 Кві 10 04:27 #
Здаэться що це загальна тенденція ЗМІ - "вимивати" духовні речі та формувати суспільство дебілів та невігласів. На це журналістів спрямовують їх господарі, які зацікавлені в фомуванні споживача та тотальній депопупяції (зменшенню населення). Адже світова еліта вважає, що нас надто багато!
21 Кві 10 05:41 #
Пане Петре, не перебільшуйте, бо католики у цьому світі не найбідніші люди і мають безліч власних ЗМІ, які так само мають своїх рабів-журналістів, які працюють за срібняки у підконторльних Ватикану ЗМІ.
21 Кві 10 08:39 #
здається виходить усе з ментальності східних народів і .... неглибоку релігійність
21 Кві 10 12:38 #
Пане Вікторе, якось дуже глибокодумно у вас вийшло. Чи не могли б ви популярніше і ширше викласти свою думку про ментальність східну та західну і про глибину релігійності?
30 Кві 10 02:20 #
Я думаю что здесь есть определённый перегиб и непонимание. Поймите правильно, корреспондент и Радио Свобода описали с своей стороны, как посчитали нужным, материалы у них неплохие. А религиозные СМИ имеют полное право и должны описывать события замечая духовную сторону в основном. Не стоит так критически прикапываться к каждому материалу, и искать в нём духовные слова. Всему своё время и своё место... Что может быть, и является неправильным, это когда светские СМИ специально и с хитростью ничего не упоминают о духовной стороне какого-либо события, если таковая присутствует.