В епіцентрі релігійних пристрастей опинилася Українська Греко-Католицька Церква.
Спочатку місцем збурення став Рим. Зокрема, під час візиту до Апостольської Столиці, керівник Відділу зовнішніх церковних зв'язків Московської Патріархії архиєпископ Волоколамський Іларіон у розмові з Папою Римським Бенедиктом XVI та з кардиналом Леонардо, префектом Конгрегації для Східних Церков, заявив про необхідність конкретних практичних кроків для «кардинального покращення ситуації в Західній Україні». При цьому московський гість вкотре звинуватив УГКЦ «у насильному розгромі трьох православних єпархій - Львівської, Тернопільської та Івано-Франківської» та узалежнив налагодження католицько-православного діалогу від полагодження взаємин між православними і греко-католиками в Україні.
Згодом в інтерв’ю російському телеканалу владика Іларіон наголосив , що РПЦ не проти зустрічі Патріарха Кіріла з Папою Бенедиктом XVI, але Ватикан повинен «зробити конкретні кроки» для того, щоб показати своє бажання до співпраці: «Ми очікуємо, що Ватикан, Римо-Католицька Церква, зроблять конкретні кроки, щоб показати бажання до співпраці та залікувати всі рани, які були нанесені у жахливий період початку 90-х», – сказав архиєпископ. За його словами, у цей період понад 500 православних церков в Україні «були насильно захоплені греко-католиками і православні віруючі були витіснені з них».
Інформаційний наступ РПЦ був настільки потужним, що УГКЦ не змогла промовчати. В інтерв’ю українській службі Бі-Бі-Сі Предстоятель УГКЦ Любомир так прокоментував звинувачення архиєпископа Іларіона на адресу греко-католиків: «Ці закиди роблять постійно, але я ще не чув, щоб хтось їх довів. Я не знаю жодного випадку, коли б ми забрали хоча б один православний храм, збудований вірними РПЦ. У 1946 році Російська Православна Церква в Західній Україні отримала від держави понад 500 храмів. Годі сказати, що це були храми РПЦ», – пояснив Любомир Гузар. За його словами, у час виходу УГКЦ з підпілля траплялися прикрі випадки, коли громада розділялася і були великі непорозуміння. Але це вже давно минуло і сьогодні практично немає конфліктних ситуацій. «Я все ще чекаю на об’єктивні докази того, що греко-католики насильно забрали якісь храми чи що перешкоджають будувати нові церкви», – сказав Блаженніший Любомир.
Кожен, хто цікавиться міжрелігійними взаєминами знає, що протистояння РПЦ і УГКЦ мають давню історію, як і те, що «аргументи», які цього разу навів архиєпископ Іларіон незмінні уже близько двадцяти років. Міняються лише столиці у яких час від часу вони озвучуються. Правда, в ім’я справедливості треба сказати, що лише цими «аргументами» перелік звинувачень на адресу УГКЦ не закінчується.
У цьому зв’язку варто пригадати, що у 2004 році під час переговорів у Москві між главою Папської ради зі сприяння християнській єдності кардиналом Вальтером Каспером та тодішнім митрополитом Смоленським і Калінінградським, а нині патріархом РПЦ Кірілом, православна сторона заявила про «неприпустимість експансії католиків в Україні», а також про «неприйнятність із канонічного, еклезіологічного та пастирського погляду ідеї згадування Києва в титулі глави Української Греко-Католицької Церкви й перенесення його кафедри в це місто». Крім того, під час зустрічі було зазначено, що Папа Римський Іван Павло II не буде засновувати Греко-Католицького патріархату, оскільки Ватикан погодився, що такий крок можна розглядати як спробу затвердити інтереси Римо-Католицької Церкви в регіоні, що традиційно належить Московському патріархатові.
Іншими словами, впродовж багатьох років РПЦ намагається «витиснути» із території України одну із церков Київської традиції, апелюючи при цьому до Ватикану із неправдивими «аргументами». До слів глави УГКЦ з цього приводу варто додати офіційну статистику, яка остаточно спростовує твердження РПЦ про «розгром трьох православних парафій» на Західній Україні. Так, за останніми статистичними даними, що розміщені сайті Держкомнацрелігій у Львівський, Івано-Франківській та Тернопільській областях загальна кількість зареєстрованих громад УПЦ-МП становить 219, УПЦ-КП – 958, УАПЦ – 804. Не менш промовиста ситуація із храмами. Кількість культових будівель що на лежать УПЦ-МП у згаданих областях становить 161, УПЦ-КП – 651, УАПЦ – 545. Загалом, кількість православних парафій у Західній Україні на сьогодні є більшою, аніж вона була на момент легалізації Української Греко-Католицької Церкви. Отже, йдеться не про «розгром», а свідому зміну православними своєї юрисдикції, їх орієнтацію на духовний Київ, а не Москву. І це справжня проблема для РПЦ, яка поступово втрачає свій вплив передусім у православному середовищі.
Також не витримує критики намагання РПЦ поставити під сумнів «легітимність» УГКЦ та бажання здобути власний патріархат. Ще у березні 2004 року у Зверненні Синоду Єпископів Києво-Галицької Митрополії з приводу згаданого візиту до Москви кардинала Каспера та заяв тодішнього митрополита Кіріла зазначалося: «Особливість нашої Церкви полягає в тому, що, отримавши церковну формацію від Візантії, вона була і завжди прагнула бути у сопричасті з наступником святого апостола Петра, Єпископом Рима. Наші предки підкреслили це ще під час Берестейської унії наприкінці ХVI століття. Українська Греко-Католицька Церква не тільки має багату й тривалу історію, що сягає часів Володимирового хрещення, а й зберігає і розвиває давню богословську, правову, духовну традицію, має свою завершену ієрархію. Згідно з церковним правом, Українська Греко-Католицька Церква є помісною Церквою, а не складовою частиною якоїсь іншої Церкви, тому й розвивається відповідно до своєї еклезіальної природи».
Чітка і недвозначна позиція УГКЦ щодо власного патріархату: «Думка про Патріархат Київської Церкви сягає своїм корінням щонайменше ХVI -Х VII століть, коли далекоглядні церковні мужі бажали об'єднати всіх українців-християн в одній Церкві у формі Патріархату. У 60-ті роки минулого століття на Другому Ватиканському Соборі його виразно озвучив святої пам'яті Патріарх Йосиф Сліпий, і відтоді аж до наших днів він не перестає розвиватися. І сьогодні ми, владики Києво-Галицької Митрополії УГКЦ, глибоко переконані в потребі такого устрою для зміцнення єдності Церкви і народу та належного їх розвитку. Цю позицію всі владики нашої Церкви висловили на Синоді у 2002 році, і сьогодні ми тільки очікуємо її визнання Святішим Отцем», - зазначається у Звернені.
Наївно думати, що провід РПЦ не знає реальної ситуації в УГКЦ, її справжньої історії та становища до актуальних питань церковно-релігійного життя. Насправді ж Московський патріархат найменше цікавлять канонічні, еклезіологічні чи пастирські проблеми у взаєминах із греко-католиками. Для нього УГКЦ як в минулому так і сьогодні не вписуються у духовну візію «третього Риму», яку патріарх Кіріл модернізував у формі специфічного «русского мира», де не має місця церквам на зразок УГКЦ, що залишається надійним форпостом релігійної і національної самобутності українців. Саме тому РПЦ веде сплановану і цілеспрямовану політичну кампанію дискредитації УГКЦ та намагається залучити до неї Ватикан. У минулому, не зважаючи на підпільний статус УГКЦ, така тактика була безуспішною. Не має вона шансів на успіх і сьогодні, коли українські греко-католики стали важливим чинником духовного життя Української держави. Підтримати CREDO


21 Гру 09 12:40 #
так це ж будь-якому дурню відомо шо Кіріл - агент КГБ!!!
22 Гру 09 02:28 #
Несомненно УГКЦ имеет право на существование. Вот бы она ещё в украинскую политику не лезла - было бы вообще здорово...
22 Гру 09 04:12 #
Олексію. А наведіть факти де УГКЦ втручалась в політику?
22 Гру 09 06:52 #
Многие священники УГКЦ участвуют в мероприятиях нынешнего президента и его партии. В том числе в 2004 году они стояли на печально известном "майдане" с оранжевыми шарфиками на шеях.
22 Гру 09 07:07 #
Олексію. Сказати легко, Ви доведіть фактами - де священики УГКЦ виступають з політиками. А що майдану, то вони там стояли із своїм народом. І були там священики римо-католики, православні і греко-католики. Майдан зауважу це не "печально известный" факт, а найбільша подія в історії України останніх 20 років.
22 Гру 09 14:47 #
Ничего доказывать вам или оправдываться я не собираюсь. Я высказал своё личное мнение. Хотите фактов - идите в библиотеку.
23 Гру 09 05:13 #
Олексію. Обвинение без фактов называется - пустозвонством.
23 Гру 09 08:07 #
Анатолию. Во первых президент Ющенко активно влезает в дела церкви, проталкивая идею о создании единой поместной Православной Церкви и УГКЦ его в этом полностью поддерживает. Во вторых, каждый год 14 октября украинские националисты, фашисты и прочий зброд празднуют день создания УПА (украинской повстанческой армии). Той самой армии, солдаты которой вырезали поляков на Волыни в 1943 г., убивая при этом даже стариков и детей. Я собственными глазами видел как греко-католические священники на этих празднествах чествовали бывших УПАвских палачей, вместе с всё тем же Ющенко кстати. Пустозвонят те, кто называет майдан "найбільшою подією в історії України останніх 20 років".
23 Гру 09 08:28 #
Анатолій: « Олексію. А наведіть факти де УГКЦ втручалась в політику? » - Августин Волошин здається був грекокатолицьким священиком, чи не так? однак це не перешкодило його політичній карєрі!
23 Гру 09 09:36 #
Шановні користувачі, будьте так ласкаві дотримуватися Правил користування сайтом сайту, а саме пункту 2.4.: утримуйтеся від "нецензурних слів, образливих висловлювань". Хочете щоб шанували вас - шануйте інших. Дуже дякую!
23 Гру 09 10:46 #
Олексію. То що Президент Ющенко влазить в діла Церкви, проблема не УГКЦ. А то де вона його підтримує - це вже треба довести. Цього Ви не зробили. Щодо УПА, то тут спочатку треба довести, що вони фашисти, а потім вже пишіть все решту. Славіну. Ви поплутали роки мабуть в яких живете і в яких жив Августин Волошин.
23 Гру 09 10:53 #
А взагалі. Друже, Олексію, ці факти не свідчать про те, що "УГКЦ лізе в політику". Лізти в політику - це коли намісник Києво-Печерської Лаври є депутатом Київради. Лізти в політику це, коли Агафангел на всю Україну говорить, що Янук - православний президент. О це називається лізти в політику і це є факти. А Ваші емоції це просто емоції, не більше.
23 Гру 09 11:40 #
Я согласен, что некоторые православные священники тоже лезут туда, куда не следовало бы. Эмоций у меня то как раз и нету. Я писал о том, что лично видел. И ФАКТ с Августином Волошиным тебе люди привели. И то что тебе этот факт не нравится, его сути не меняет. И злиться не нужно, ты же христианин, греко-католик как я понял.
23 Гру 09 11:53 #
епізод 2: напередодні виборів до ВР (середина 90-х)покійний єписком М. Сабрига скликає священиків деканату Х і говорить: "всечесні отці! треба підтримати кандидата .... який проходить по вашому виборчому округу" - і це було не прохання!
23 Гру 09 11:54 #
суть не в роках а тенденціях
23 Гру 09 12:58 #
Олексію (по перше не тикайте), Августин Волошин жив на початку століття. В той час в політичному житті приймали участь представники всіх Церков від православних до римо-католиків, люди та ж вчіть історію. Для любителя не приводити фактів Олексія приведу єпископа Евлогія Георгієвського який був членом Держдуми Росії, щоб не пустозвонити, як дехто. Славіну. Я можу придумати купу історій такого характеру (може та і була фактом незнаю), але давайте шось реальніше - що ми можемо не відходячи від компютера перевірити. Говорити що священик Х говорив на парафії Y, шось там в році Z. Я можу довго і про будь яку конфесію.
23 Гру 09 14:03 #
Анатолий читай 8ой комментарий, последнее предложение.
23 Гру 09 14:11 #
Анатолію, ця історія правдива, і таких прикладів багато, вірите ви в це чи ні.
23 Гру 09 14:21 #
Олексію, а з чого Ви взяли, що я злюсь? Друже, коли починаєте розмову, то думайте що свої слова треба чимось підкріплювати. З Вашої сторони цього я так і не бачу. Славіну, друже, коли хтось десь там таке говорив, це його справа. Я сам не підтримую таких речей. Але вони є в кожній конфесії, будете заперечувати? А от коли очільник певної погоджується виразити лояльність кандидату в обмін на майбутні преференції це вже страшно, для Церкви. І ми ще з Вами побачимо наслідки, після виборів. На цьому сайті обовязково напишуть.
23 Гру 09 16:14 #
Анатолію, не хтось десь так, а конкретні люди! Підкріпіть будь-ласка словами фразу "А от коли очільник певної погоджується виразити лояльність кандидату в обмін на майбутні преференції це вже страшно, для Церкви. І ми ще з Вами побачимо наслідки, після виборів" - хто? кого?
24 Гру 09 01:06 #
Сабрига, то конкретна людина, звичайно. Але все ж я того перевірити не можу (тим паче йдеться про 90-ті, не памятаєте як себе вела Церква в Польщі в часи відродженя? Чи Православна в Росії? Давайте говорити про системність, а не робити когось одного винного у всьому). Я чував ще й не таке, знаєте, робота така. А щодо підкріплення словами моєї фрази, то я там нікого конкретно не звинуватив, тому й підкріпляти немає що. Самі побачимо після виборів. Згодом. А я при нагоді нагадаю ці слова.
28 Гру 09 10:13 #
шановний олексію, таке враження, що християни поза політики але греко католики також є і громадянами України і їи не байдуже що буде хз їхньої державою. це стосується і священиків.а що Августин Волошин зробив погано для України? що здобув для неї незалежність, що захищав свій народ. бути християнином це дбати про своїх ближніх і якщо священик йде в політику щоб допомогти своєму народові що вцьому поганому. наприклад президентои кіпру був св макарій православний митрополит
28 Гру 09 16:10 #
Уважаемому Саше Бучковскому. Нашу современную политику сейчас все справедливо называют "брудною", поэтому неужели вы думаете что священник зашедший в грязь не испачкается ? Я писал именно о УГКЦ, потому что это украинская Церковь, а мы с вами на Украине живём. Мне допустим как римо-католику тоже неприятно смотреть как некоторые польские католические священники вступают в политические партии. Но я не поляк и меня волнует именно украинская Церковь.
29 Гру 09 03:13 #
Олексію, Ви писали, писали. Але фактів не дали...
29 Гру 09 03:53 #
Для меня фактом является то, что я лично вижу и слышу от живых людей, в том числе от священников. Если вам нужны документы с мокрыми печатями, а меня, так сказать вашего брата по вере вы считаете лгуном, то это извините не мои уже проблемы.
29 Гру 09 06:47 #
Олексію, Ви "щось" сказали, щоб це не бцуло пустослівям треба навести факти і віра тут ні до чого. Це елементарні принципи ведення бесіди. Я спокійно можу сказати те ж саме: римо-католики лізуть в політику. І просто поставити крапку, як це робите Ви. Без фактів, без нічого. Просто звинувачу і все. Але це пуста бесіда. Мене турбує наприклад інше. Я на цьому сайті, зокрема від Вас зустрічаю такий просто бесцеремонний наїзд на УГКЦ. Я собі аж таких випадів не дозволяв наприклад. Друже, знаєте навіть якщо якийсь о. Вася Пупкін в селі Затемне агітує прихожан за якогось кандидата, це мені здається не страшно в порівнянні з тим, що Ватикан домовився з Моковським Патріархатом педалювати "греко-католицьку тему", і ми в УГКЦ знаємо навіть де і коли. Оце вже друже політика, велика політика і Васі Пупкіну делеко до неї. Я просто припух нещодавно від того, що нашому священику в Пітері на конференції по літургіці, брати по вірі, як Ви кажете, не дозволили співслужити на літургії і відправили його служити в готель, приватно. Бо на цій месі були присутні представники Московського Патріархату. Оце брате політика. От тільки це гра з вогнем.
09 Січ 10 06:14 #
Шановні учасники дискусії, я Вас поважаю. Але хотів би сказати, що УГКЦ, УПЦ КП, ПЦ МП влізають в політику і то конкретно. Московський Патріархат є повністб про російський, як і в зовнішніх так і внутрішніх політичних відносинах держави, так і в мовних питаннях. А особливо в відношенні до Римо і Греко католиків. УГКЦ сама назва церкви ограничує її до Української дежави і національності. Щоб не бути пустослівним то прошу зайти до будь-якої Гр-Кат. храму і ви побачите що там висять державний прапор і герб. В нашому місті і довколишніх селах ...(Західної України, щоб залишити анонімними для спокою) під час виборів (през. чи парл.) священники в церкві а не в себе в дома агітувли людей за конкретних канддатів... Так само і УПЦ. Кілька місяців був на цьому сайті репортаж про такі випадки (В Бога за пазохою чи щось в тому роді). Церква повинна бути а політичною. І прикладом цього служить РКЦ. Вона в політику не лізе і дуже довго приймає свої рішення. Натомвсть коли в світі появляється конфлікт папа відразу закликає до миру обидві сторони. Вона не ограничцється до якоїсь національності або кордону держави. Вона є Вселенська. До неї може належати кожний. І щодо УГКЦ вона відноситься не як до чужої церкви, бо Вини є Однією церквою, але тілики як до іншого обряду. Всі люди. Чи то прості чи кандидати для неї як сини і дочки. Але повернімося до мого міста. Наш отець Андрій з РКЦ коли були вибори не агітівав і не агітує за кандидатів але молився на службі про чесні вибори і заохочував піти проголосувати, щоб наш голос не був використанй в негідних гідної людини цілях. це факти з нашого подвіря, тяжко говорити про всіх, не можна узагальнювати. Бо це не правильно. Отець казав що в Праві Конічному є пункт про охорону обрядів менших, яким в світовій шкалі є Греко-кат. обряд. Тільки Папа може дати дозвіл щоб греко-кат. міг змінити обряд на рим-кат. Щоби та багата традиція католицикої церкви не загинула. Святий Престол ніколи недасть в обіду УГКЦ. Але також принаймній думаю найближчим чосом не надасть статус Патріархату УГКЦ.
09 Січ 10 06:18 #
Перепрошую за помилки, бо не маю багато часу.
09 Січ 10 06:23 #
І щодо літургії є така фішка. Ані Римо-кат., ані Греко-кат. не може співслужити з православними. Католицка церква є Єдиною, але складається з понад 17 обрядів найбільшим з котрих є Римський. Дякую
10 Січ 10 13:42 #
Руслане, Вселенська Церква складається не з обрядів, а з Помісних Церков.
11 Січ 10 17:15 #
Ні з обрядів. Що таке помісна церква? Римо, греко чи іші обряди католики до якої помісної церкви належать?
12 Січ 10 03:43 #
Руслане. Взагалі для початку скажіть, що у Вашому розумінні є "обряд"? А забігаючи трохи вперід ще спитаю Вас, Вам відома така книга "Кодекс Канонів Східних ЦЕРКОВ"? А щодо Вашого запитання, то римський обряд практикують в Римо-Католицькій Церкві, візантійський в Греко-Католицькій Церкві і так далі. І всі вони є помісними католицькими Церквами. Почитайте перед тим як писати: "Пояснення Конгрегації віровчення по питанню терміну "Церкви -сестри"" від 30 липня 2000 року. Цей документ є на оф. сайті Ватикану. (CONGREGATION FOR THE DOCTRINE OF THE FAITH NOTE ON THE EXPRESSION «SISTER CHURCHES») Я розумію Ваш хід думок, він типовий для римо-католика. Але Католицька Церква дає на всі ці речі багато пояснень, от тільки римо-католики їх не читають, нажаль.
12 Січ 10 03:49 #
Маленьке уточнення, Помісні Церкви - Католицька Церква означує Церквами "sui juris". Це, щоб Вам було легше зрозуміти. Ми, греко-католики, користуємось терміном "помісна", який нам ближчий.
12 Січ 10 12:50 #
Анатолію я не можу зрозуміти вашої "впертості" і в якомусь сенсі не поваги до Римсько-кат. церкви. Кожен коментар наповнений зневагою і зарозумілістю. Я не маю бажання брати участі водносторонній дискусії.
12 Січ 10 13:04 #
Моя порада для учасників дискусії почитийте одну мудру книгу, котра дає повну відповідь на предмет Вашої дискусії, це КАТЕХИЗМ КАТОЛИЦЬКОЇ ЦЕРКВИ. На польській мові Pallottinum 2002 року, або на українській Синоду УГКЦ теж 2002 року. Там є все що потрібно.
12 Січ 10 13:13 #
Також витяг є інтернету. Католицизм — один із напрямків християнства, яке в одинадцятому столітті розділилось на західну, римського обряду (пізніше названу католицькою) і східну, грецького обряду (пізніше названу ортодоксальною, тобто православною) церкви. Назва походить від грецького слова catholikos: «кафолічний», «загальний», «всесвітній», — яким спочатку характеризували єдину всесвітню церкву (Римської імперії), а потім лише західну її частину. Katolicyzm [edytuj] • Kościół katolicki (zwany czasem Rzymskokatolicyzmem) o Zachodni Kościół katolicki (zwany również Kościołem rzymskokatolickim) Kościół katolicki obrządku łacińskiego o Wschodnie Kościoły katolickie: Kościół katolicki obrządku koptyjskiego Kościół katolicki obrządku etiopskiego Kościół katolicki obrządku maronickiego Kościół katolicki obrządku syryjskiego Kościół katolicki obrządku syromalankarskiego Kościół katolicki obrządku ormiańskiego Kościół katolicki obrządku chaldejskiego Kościół katolicki obrządku syromalabarskiego Kościół katolicki obrządku melchickiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-ukraińskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-słowackiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-rusińskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-włoskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-węgierskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-rumuńskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-greckiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-albańskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-białoruskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-bułgarskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-rosyjskiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-chorwackiego (Kościół greckokatolicki) Kościół katolicki obrządku bizantyjsko-słowiańskiego (Kościół greckokatolicki)
12 Січ 10 13:19 #
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%86%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B0
12 Січ 10 13:41 #
Руслане. Друже, що значить "впертість"?:) Те що я з Вами не погоджуюсь?:) Я відповідаю, базуючись, на документах Католицької Церкви. На чому базуєтесь Ви я не дізнався. Щодо неповаги, то вибачте, якщо образив Вас особисто. А щодо РКЦ, то будь-ласка підкажіть де я її зневажив. Це просто тема така, що коли про неї говорить греко-католик, то це відразу "ображає" РКЦ. Ще з часу Йосипа Сліпого. Годжуся. Але ці теми все-одно виникали і виникатимуть. Щодо пропозиції о. Андрія, то Катехизм катехизмом, але це питання еклезіології і катехизм не дає глибокого роз"яснення цих питань. Зрештою в нього і завдання інше. Але, як приклад процитую, і його: 814 Від початку ця одна Церква постає, однак, у великій різноманітності, яка походить водночас із різноманітності Божих дарів і численності тих, що їх приймають. У єдності Божого Народу зібрані різні народи і культури. Між членами Церкви існує різноманітність дарів, завдань, умов і способів життя; «у церковній спільноті законно існують ОКРЕМІ (ПОМІСНІ) ЦЕРКВИ, що мають свої власні традиції» (Катехизм Католицької Церкви § 3. Церква - Єдина, Свята, Католицька й Апостольська) Дякую за увагу.
12 Січ 10 13:52 #
Тут багато говориться про обряд. Але цей "компромісний" термін ми римо- та греко-католики розуміємо по різному. Тут і весь "сир-бор", як на мене. Тут і нерозуміння одне одного. Справа в тому що "обряд" це не те хто як "махає кадилом". Подаю означення із Кодексу Канонів Східних Церков Титул І Канон 28. Кан. 28 – § 1. Обряд є ЛІТУРГІЧНИМ, БОГОСЛОВСЬКИМ, ДУХОВНИМ і КАНОНІЧНИМ спадком – різним щодо культури та історичних обставин народів – який виявляється у способі практикування віри, властивому для кожної Церкви свого права. Власне завзичай це слово розуміють тільки як "літургічну" різницю. Але ж це також і своя богословська, духовна і канонічна традиція і це засвідчує ККСЦ.